Rock.

Tjenare!
Är fortfarande inte frisk men jag försöker att vara positiv endå, sitter och lyssnar på the sounds och paramore och lirar bas och försöker lära mig lite av deras låtar. Dom har så otroligt duktiga musiker i båda banden! Och man vill ju inte göra nått annat än spela när man lyssnar på dom! Taggmusik inför uppträdande eller festival är vad det är.

Vad det gäller musikgenre så är jag en allätare. Det finns dock undantag för vad som inte ingår i min smak tex jazz det tål jag inte det är så enformigt och tråkigt. Men dom är otroligt skickliga musiker oftast men jag tycker bara det är så tråkigt ! Sedan typ skrik metal. Samma där svin bra musiker samt skickliga men man hör inte vad sångarna sjunger när dom bara groular (stavning). Älskar hårdrock och metal men då ska det vara en sångare/sångerska som sjunger melodiskt och man hör vad personen sjunger.

För några år sen var jag väldigt fast i rapp/hiphop. Lyssnade på all jävla rapp som existerade även svenska amatörer som verkligen inte var bra som jag inte klarar av att lyssna på idag! Antar att man sökte sig till texterna för att man kände igen sig själv så mycket under den perioden man hade en lite tuffare tid i livet. Men nu är det nog rock som är min favort genre. MEN trots det kommer alltid eminem vara en av mina största idoler så en del hiphop musik kommer jag aldrig kunna sluta lyssna på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0